Ervaringsverhaal van
Leonardo Royal Hotel Amsterdam

Leonardo Royal Hotel Amsterdam blij met nieuwe porto’s

“Now We’re Talking”

Dus toen het feest voorbij was en alle ongeveer 600 gasten tevreden naar huis waren, wist Jakob-Jan Blaauw het zeker. De portocommunicatie in het Leonardo Royal doet het naar wens en is een mooie bevestiging van de concernleus Now We’re Talking. Het nieuwe hotel is een grote accommodatie met 120 medewerkers, 18 verdiepingen, 490 kamers, acht suites en 11 evenementenzalen en vergaderruimtes en o ja, een flinke parkeergarage natuurlijk. Ook prima geschikt voor evenementen als bedrijfsfeesten of nieuwe productpresentaties. Maar om goed te kunnen functioneren, moeten de medewerkers door het hele gebouw bereikbaar zijn. Van de 18de verdieping tot de parkeergarage en van de liften tot de werkruimtes achter de schermen.

Bereik

Al vroeg in de voorbereiding realiseerde het ontwerpteam zich dat in een dergelijk complex van beton en staal de mobiele telefoon onvoldoende is om iedereen altijd goed te kunnen bereiken. “Zo was onder meer de bereikbaarheid in de liften een punt van zorg voor ons. Dus realiseerden we ons dat we portofoons nodig zouden hebben”, aldus Jakob-Jan Blaauw. Maar na 20 jaar in Duitsland gewerkt te hebben, had hij hier niet echt een netwerk om een goede portofoonspecialist te vinden.

Raad

Daarom klopte hij aan bij het Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark waar hij de chief engineer goed kent en legde hem zijn portofoonvraag voor. Rembrandtpark ging vroeger door het leven als Ramada Apollo. Hier kreeg hij de tip om eens contact op te nemen met OTOS LMR Systems. Zij hadden het portofoonsysteem van Rembrandtpark geleverd en dat functioneert uitstekend, hoorde Jakob-Jan Blaauw.

Analyse

Het contact was snel gelegd en omdat het Leonardo Royal Hotel Amsterdam gebouw al grotendeels klaar was, kon Marcel Coenen van OTOS LMR Systems een goede analyse maken van het noodzakelijke bereik van de portofoons. In een helder verhaal kwam hij tot een advies van 12 portofoons en een tussenstation. Er zijn diverse groepen in geprogrammeerd. Denk aan Security, Maintenance, Receptie en dergelijke. OTOS LMR Systems houdt na levering de software up to date en regelt het periodieke onderhoud, zodat het systeem goed blijft functioneren.

Tevreden

Communicatie is voor het veilig en betrouwbaar leveren van hospitality aan de hotelgasten volgens de Leonardo maatstaven van groot belang. Dat geldt ook voor de portofooncommunicatie. “We hebben nu zelfs in de liften goed bereik. We zijn echt blij met de nieuwe portofoons”, aldus een tevreden Jakob-Jan Blaauw.

Kies voor een partnerschap met Otos

Kies voor communicatie waar u op kunt vertrouwen.